Konsument lub PNPK (Przedsiębiorca na prawach konsumenta) ma prawo odstąpić od Umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie kupionych Produktów fizycznych (w przypadku Umowy dotyczącej sprzedaży Produktów) albo w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy (w przypadku Umowy o dostarczenie Produktów cyfrowych oraz Umowy dotyczącej świadczenia Usług Projektowych).
Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje w odniesieniu do Umów:
o świadczenie Usług Elektronicznych lub usług Projektowych, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni Usługę za wyraźną zgodą Konsumenta lub PNPK, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy;
sprzedaży Produktów nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji Konsumenta lub PNPK albo służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
o dostarczanie Produktów cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta lub PNPK przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
W przypadku zakupu Projektu obejmującego zarówno wersję papierową, jak i wersję cyfrową, prawo do odstąpienia od Umowy zgodnie z ust. 2 pkt 3 zostaje wyłączone względem całej Umowy.
Chwilą rozpoczęcia spełniania świadczenia w przypadku Produktów cyfrowych jest doręczenie Konsumentowi lub PNPK wiadomości e-mail z instrukcją pobrania lub uzyskania dostępu do Produktu cyfrowego.
Aby odstąpić od Umowy, Konsument lub PNPK musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy na przykład poprzez wysłanie oświadczenia na adres e-mail [email protected] (tytułem „Zwrot projektu typowego”)
Konsument lub PNPK może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy, dostępnego pod adresem https://……………
Konsument lub PNPK ma obowiązek zwrócić produkt Sprzedawcy nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy.
Konsument lub PNPK ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta lub PNPK użyte w pierwotnej transakcji.